lørdag den 10. december 2011

S O M M E R F E R I E

Hey guys
Ja, så er det nu alle jer i danmark bliver jaloux.. For jeg har lige fået SOMMERFERIE, og det har jeg de næste 3 måneder hæhæ. Men jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal få tiden til at gå med.. Den ene halvdel af mine venner flytter lige om lidt til Buenos Aries for at gå på universitetet, så de har ikke særlig meget tid, da de har en hel masse der skal planlægges. Den anden halvdel  er ikke de mest aktive i skolen, så de er dumpet samtlige eksamener de havde lige inden skoleåret sluttede. Hvis man ikke består de prøver, skal man gå i ''sommerskole'' i december, og i februar kan man så få lov til at tage en ny eksamen. Men hvis du også dumper den, ja så skal du gå klassen om. Der er rigtig mange der går klassen om hvert år. I min klasse er vi 30 elever, og 8 af dem gik klassen om sidste år. Nogle af dem er dumpet igen i år, så hvis de ikke består prøverne i februar bliver de smidt ud af skolen (du må kun gå klassen om 1 gang hele din skolegang).
Men nok om det. Mens mine venner forbereder flytning og studerer, har jeg ikke rigtig noget at lave. Januar er den måned hvor alle tager på ferie, bare ikke mig -.-  Jeg tager først på ferie i februar, så januar bliver meget laaang. I februar skal jeg op til de hvide sandstrande i Nordargentina, og jeg skal være der en hel måned!
Men nu er det jo snart jul, og selvom jeg på ingen måde er i julestemning, bliver det spændende at se hvordan andre mennesker end os danskere fejre det. Men synes det er utrolig svært at komme i julestemning når det for det første er sommer udenfor, der står et plastikjuletræ i min stue, der er ikke noget der hedder julekalender hver aften og hvis det ikke var for min søde mor, så havde der heller ikke været nogle chokolade julekalender i år! Men har heldigvis fået sendt en :-P Men bare når min værtsfamilie har fortalt om hvordan de fejre jul her, lyder det helt anderledes! Man spiser først med familien, også efter kl. slår 12 drikker du champagne og går til fest. Lidt ligesom vi fejre nytår. Nytår tror jeg ikke jeg skal fejre her i min by, jeg tror jeg rejser væk med min familie. Men skal nok skrive om det alt sammen, efter jeg har oplevet det.
I næste uge tager jeg nogle dage i sommerhus med nogle andre udveklingsstudenter, hvilket jeg ser rigtig meget frem til
:-)
Det var alt for nu! Take care


                                                              JUL, JUL KOM HID                                                                              

Ingen kommentarer:

Send en kommentar