tirsdag den 20. december 2011

El Calafateeeee

Hej mennesker!
Så er det tid til endnu et indlæg. Som jeg skrev i mit forrige indlæg har vi fået sommerferie herover i hele 3 måneder :-O Noglegange kan man godt komme til at kede sig lidt.. Sidste onsdag formiddag var jeg over på min skole og se alle dem fra 3. års få deres eksamensbevis osv. Vi havde fået afvide at det startede kl 9, men da alle argentinere ikke rigtig tager det der med klokken seriøst, startede det først 1½ time efter.. Det er noget af det jeg hader ved at være herover! Hvis man får af vide der er noget der starter kl. 13:00 fx, så starter det først 30-60 min. senere. Men jeg så de ældre fra min skole få deres eksamensbevis, og det foregik på den måde at alle samtlige navne (omkring 80 mennesker) blev råbt op, og når ens navn så blev råbt op gik man op på scenen fik sit bevis, en gave og gav hånden til rektor. Der var mange som var kede af det, da alle rejser fra byen for at studere på universiteter.  Men i onsdags tog jeg sammen med en anden veninde, Lea, til en by der hedder El Calafate. Den ligger omkring 2,5-3 timer fra min by. Lea's forældre har et hus i Calafate, og vi havde været så heldige at få lov til at låne det i et par dage. Da vi ankom onsdag eftermiddag var det super godt vejr. Så vi tog bikinien på og lagde os ud i haven. Et stykke tid efter synes vi det var tid til at få købt lidt mad, da der intet var i huset. Vi gik til centrum, en meget lille meget rigtig hyggelig og super flot by! Der var rigtig mange rygsæks-rejsende og vi mødte faktisk rigtig mange fra Europa. Dog ikke nogle fra Danmark... Men vi fandt et lille supermarked hvor vi købte hvad vi skulle bruge, og lidt for meget ekstra.. hæhæ. Da vi så skulle hjem igen havde vi ikke lige tænkt over at vi skulle gå igen, så derfor stod vi der med alle vores poser og så utrolig lost ud. Der var dog en sød lokal mand som fik ringet efter en taxa til os. Da taxaen kom og spurgte efter vores adresse var vi lidt lost igen, for der var ikke rigtig nogen af os der vidste hvad den vej vi boede på hed. Så vi måtte forklare ham hvor han skulle dreje osv. Det gik ikke særlig godt, men vi kom da hjem til sidst! Da vi kom hjem pakkede vi ud og lagde os igen ud i haven. Et stykke tid efter kom en anden veninde, Sigri, hun er også udveklingsstudent og bor i Calafate. Hun skulle også bo i huset med os nogle af dagene, men hun havde utrolig travlt fordi at hun et par dage inden vi kom havde afsluttet sin skole. Så derfor var der masser af ting der skulle gøres og masser af fest! Onsdag aften bød ikke på det store. Vi var over på Sigri's skole og se hende få sin ''hue'' på. Det er hende og mig i kan se på billedet oppe over. (ikke det mest heldige billede af mig, men so what) Da alle havde fået deres huer på, tog hende og alle hendes klassekammerater ud og spiste sammen, så derfor tog Lea og mig bare hjem til sommerhuset.

Torsdag sov vi længe. Da vi stod op var det varmt udenfor, så igen var det på med bikinien også solbadning i haven. Lidt senere kom Sigri, hun havde sovet hjemme i sit eget hus fordi hun havde været sammen med sine klassekammerater dagen før, og derfor var kommet sent hjem osv. Vi blev enige om at gå en tur til centrum og kigge lidt. Igen var der rigtig mange mennesker. Både turister og lokale. Imens vi var der mødte vi nogle andre udvekslingstudenter fra AFS (AFS er den klub jeg rejser med) de var på syd-tur med vores klub. Jeg snakkede med folk fra Norge, Tyskland, Belgien osv. men igen ingen mennesker fra Danmark (hvor er i allesammen henne!?) Lidt senere tog vi på café med Sigri's venner og hendes værts-søster. En virkelig hyggeligt café og super godt service! haha. Om aftenen tog vi på diskotek først var vi på en bar, men der var utrolig kedeligt, for der var ikke nogen mennesker. Lige da vi skulle til at tage hjem igen, ringede Sigri's værts-søster og sagde vi skulle komme på noget der hedder Don Diego, for der var rigtig mange mennesker. Vi tog derfor derhen i stedet for. Og ja, der var fyldt med mennesker! Vi mødte rigtig mange af Sigri's venner, som allesammen var rigtig flinke! Omkring kl. 6-7 tog vi alle 3 hjem i sommerhuset og sov.

Fredag sov vi igen længe, og da vi stod op havde vi ingen planer. Vi slappede bare af og hyggede i haven. Fredag aften havde vi besluttet os for bare at være hjemme, vi var stadig smadret efter dagen før. Vi tog indtil centrum og lejede nogle film, også var der ellers dømt tøsehygge med film, dyner og masser af slik og is. En rigtig hyggeligt aften!


Lørdag morgen blev Sigri hentet af sin værtsmor omkring kl 11. hun havde mange ting hun skulle gøre i løbet af lørdagen, for om aftenen skulle hun til en meget fint fest på hendes skole, hvor Lea og jeg også kom. I løbet af lørdagen ville Lea's værtsforældre komme, så vi ryddede op i hele huset, så der var pænt til når de kom. Vi skulle være på Sigri's skole kl. 21:30, havde vi havde planlagt hele dagen at vi ville gå tidligt i bad osv. så vi ikke skulle skynde os med make-up, hår osv. Men selvfølgelig kommer der nogle venner over kl. 19:00 og de blev hængende til omkring 20:30. Vi synes ikke rigtig vi kunne tillade os at sige til dem de skulle gå, så vi prøvede sådan at give dem nogle hint til at fatte vi havde travlt og de skulle gå. Da de så endelig gik igen havde vi travlt! Der var under 1 time til vi skulle være til festen, så vi skyndte os alt det var kunne. Imens vi gjorde os klar kom Lea's værtsforældre. Jeg var overhovedet ikke klar da kl. slog 21:20, men min veninde sagde at vi SKULLE afsted nu, for ellers ville vi komme forsent. Så jeg tog til gallafest med halv-færdigt krøllet hår -.- Da vi kom til festen var der ingen mennesker! og kl. var over 21:30. Vi fandt Sigri og hun viste os hvor vi skulle side. Vi skulle side ved et bord med hendes værtsfamilie, og nogle af deres venner. Men da vi kom var der stadig ikke nogen som var kommet. Vi satte os ned, og så utrolig ensomme ud. haha. 30 min. efter ankom der mange gæster, som jeg sagde før, hvis man får afvide noget starter på et bestemt tidspunkt starter det først 30-60 min. efter.. rigtig irriterende! Men aftenen startede stille og rolig, vi spiste mad hørte taler osv. Da kl. så slog 01:00-02:00 begyndte der også at komme andre folk. Til festen startede der et diskotek kl. 00:00 hvor alle udefra derfor også kunne komme ind. Også var der endelig ved at komme gang i den! Det er en af de bedre fester jeg har været til, også var der også så meget anderledes. Der kom en gruppe og optrådte med dans, musik osv. De havde sådan en mand der stod og fik folk i stemning, klappe danse osv.  Han stod dog oppe på sådan en altan hvor dj'en også stod, så det var ikke et sted nogle gæster kunne komme op. Der stod også en sikkerhedsvagt foran trappen, men mig og nogle andre piger fik overtalt sikkerhedsvagten til at vi kunne komme op på altanen. Så vi tog mikrofonen fra ham manden, også begyndte vi ellers at danse, råbe til publikum osv. (tror ham manden blev lidt sur) men hold kæft det var sjovt!
Vi festede sammen med skolen indtil omkring kl. 05:00, så tog vi videre på et diskotek. Vi tog hen på det sammen som vi også havde været på en af de andre dage. Denne gang var dog der endnu flere mennesker, men festen sluttede desværre omkring kl 7:30 hvor folk begyndte at gå hjem. Øv :( Vi tog derfor også hjem til sommerhuset, og gik i seng .
(Dem der optrådte til festen)

Søndag var vi sammen med Lea's værtsfamilie. Det meste af dagen gik dog med at sove, men omkring kl 18:00 skulle vi besøge museum med is. Jeg havde forestillet mig sådan et rigtig kedelig sted med en masser isklumper osv, men det var faktisk et rigtig fedt sted! Vi fik sådan nogle jakker på, støvler vanter osv. Derefter kom vi ind i et rum, KUN  af is. Der var virkelig koldt! Jeg havde først taget shorts på, men så sagde Lea's værtsmor så, at jeg nok skulle tage lange bukser på. Og det er jeg godt nok glad for jeg gjorde! Alt var lavet af is. Gulvet, væggene, bordene, stolene selv de glas vi drak af var lavet af is! Min læber var helt frosne efter jeg havde drukket af det. Det var ikke særlig stort, men det var rigtig fedt at se! Vi skulle være derinde i 20 min. og til sidst blev det sådan lidt ''okay luk os ud nu, der er fucking koldt herinde'' Vi kom ud, og vi fik varmen igen. Søndag aften skulle vi igen på diskotek sammen med Sigri, Lea, Lea's værtsbror og Sigri's værtssøster. Først satte vi os ved en bænk på stranden og bare hyggede, så kørte vi lidt rundt i byen og da kl. så var omkring 03:00 var der ikke rigtig nogle der gad på diskotek så vi kørte hjem igen.

Mandag morgen var det tidligt op, for jeg skulle med en bus hjem til Rio Gallegos kl 12:00. Jeg kunne ikke køre med Lea's værtsfamilie fordi vi var for mange til at være i bilen. Da jeg kom hjem gik jeg direkte i seng, det havde været nogle hårde dage! Og i dag tirsdag, sidder jeg bare på mit værelse og skriver i min blog mens jeg kan høre regnen udenfor. Tror jeg skal bruge dagen i dag på at slappe af, selvom jeg egentligt burde tage en tur i fitness nu hvor jeg ikke har trænet de sidste par dage.
Det var alt for nu, vi ses om 7 månder :-)

                                       


Ingen kommentarer:

Send en kommentar