onsdag den 2. november 2011

Bloooog

Så synes jeg det er ved at blive tid til en lille indlæg igen! Der er faktisk ikke sket det store her på det sidste. Jeg har været en tur i Chile, men det var nu ikke så anderledes end her hvor jeg er. Der var dog en ting der var anderledes, og det var priserne! Jeg gik forbi en McDonalds, og en bruger kostede 3000!! Det hele blev ikke endnu mere underligt da min værtsbror stak mig en 5000 seddel, og sagde jeg skulle gå over i en slikbutik og købe nogle popcorn. Men som i nok kan regne ud, og det fordi pengene har en anden værdi. Jeg var fx også ud og handle med min værtsfar, og regningen blev 125000. Jeg var i Chile i en weekend. Jeg bor omkring 1 time fra grænsen. At køre over grænsen her, er på ingen måde det samme som derhjemme! Alle biler bliver gennem tjekket, og man skal underskrive en heeeel masse papirer. Og selvfølgelig fordi jeg ikke oprindeligt kommer fra Argentina, skulle jeg igennem ekstra meget sikkerhedstjek. Tror næsten det tog 1 time før vi var helt færdige.
I min skole er jeg så småt ved at begynde at falde ind i en normal hverdag. Jeg er ikke længere ''den nye blonde pige fra europa'' nu er jeg bare Kathy, som så småt også skal begynde at lave lektier ligesom alle de andre elever... Sproget er dog på ingen måder på plads endnu. Folk skal tale laaangsomt så jeg får alle ord med, og de bliver også nødt til at bruge fakter så jeg forstår det 100 %.
Vi er begyndt at gå fra vinter til sommer, og det kan tydeligt mærkes! Da jeg først kom var det minus grader, men de sidste par dage har det været omkring de 20 grader.
Fester herover og hjemme er heller ikke det samme. Mine venner går ikke så meget på diskoteker her, for det er kun de ''underlige'' mennesker der kommer der. Til gengæld er der utrolig mange privat fester. I den tid jeg har været her, tror jeg kun der er været 2-3 weekender hvor der ikke har været en privat fest. Det er ikke bare små fester, det er store fester med omkring 100-150 mennesker og fri bar ;-)
I næste weekend skal alle os fra 2.års (folk er 16-17 år på den årgang) arrangere en stor afskedsfest for alle dem fra 3.års (folk er 18-19 år på den årgang) Dem fra 3 rejser snart til Buenos Aries eller en anden storby for at studere. Festen skal holdes en søndag, som alle folk fra 2 og 3. års møder fulde op i skole mandag morgen. Mine venner siger at det er noget man gør hvert år.
Ellers er der ikke sket det store herover.. Jeg er faldet ned af en trappe, så har fået et utrolig grimt sår i ansigtet, og mine venner driller mig stadig med det..
Det var alt for nu! Take care

Ingen kommentarer:

Send en kommentar